A jelenleg hatályos 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 48. § előírja a pénztárgépek kötelező éves felülvizsgálatát.
A felülvizsgálatot a pénztárgép vásárlását követő, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül kell elvégezni. A felülvizsgálat időben történő elvégeztetése az üzemeltető kötelessége, elmulasztása esetén az adóhivatal (NAV) bírságot szabhat ki.

Mi történik a felülvizsgálat során?

  • A szervizes ellenőrzi a pénztárgép helyes működését
  • Ellenőrzésre kerülnek a pénztárgép kopó alkatrészei, így még azelőtt cserélhetők, hogy a pénztárgép meghibásodna, így nem kell váratlanul nélkülöznie a pénztárgépét.
  • Elvégzésre kerülnek a NAV által előírt folyamatok
  • Részletesen dokumentálásra kerülnek a felülvizsgálat eredményei, amit a szervizes a felhasználó rendelkezésére bocsájt.
  • Végezetünk a NAV részére is lejelentésre kerül a felülvizsgálat megtörténte.

Bárki elvégezheti a pénztárgép felülvizsgálatot?

A kötelező éves felülvizsgálatot csak az adott pénztárgép szervizelésére feljogosított műszerész végezheti el. Az éves felülvizsgálatot jellemzően az a szerviz végzi, ahol a pénztárgépet vásárolták.