Sokan nem tudják, hogy mit kell tenni abban az esetben, ha a pénztárgép sárga lámpája sokszor villog, pedig erre is nagyon kell ügyelni az új pénztárgépnél.

sárga lámpa az adatkapcsolatot jelzi a pénztárgép és a NAV szerver között.

  • Ha nem világít, akkor minden rendben van, teendő nincs, lehet dolgozni a géppel.
  • Ha folyamatosan világít, akkor épp kommunikál a szerverrel, eközben is használhatjuk a gépet.
  • Ha villog, akkor nincs kapcsolat a szerverrel, de az értékesítést ez sem befolyásolja.

Az utóló esetben NEM KELL rögtön hívni a szervizt, érdemes várni néhány órát / napot, mert valószínűleg magától helyre fog állni a kapcsolat. Amennyiben 1-2 napon keresztül folyamatosan villog a sárga lámpa, akkor valószínűleg nem megfelelő a mobil hálózat elérhetősége.

Amennyiben nem szűnik meg a LED villogása, két dolgot tehetünk:

  1.  Hívjuk fel a szervizt, és kérjünk kiszállást. A szervizes rendelkezik olyan műszerekkel, nagyobb antennákkal, amivel megállapítható, hogy miért nincs kapcsolat.
  2. Vásároljunk egy nagyobb antennát. A pénztárgépeket általában 2-2,5dBi nyereségű antennával szállítják, ezek a legtöbb üzletben elegendő térerőt biztosítanak. Lehet vásárolni nagyobb beltéri 7dBi, vagy 9dBi nyereségű kültéri antennát is.

Webáruházunk antenna kínálata itt érhető el: https://www.penztargepuzlet.hu/penztargepek/gsm_antennak

FONTOS!
A megfelelő adatkapcsolat biztosítása az üzemeltető feladata. Amennyiben több napon keresztül nincs kapcsolat a szerverrel, akkor mindenképp, minél előbb meg kell oldani a hibát.